Mostafa Saifi Rahmouni Rahmouni (°1991, Rabat, woont en werkt in Brussel) maakt voornamelijk gebruik van sculptuur en fotografie om het fysieke en psychologische landschap te onderzoeken. Met behulp van een geheel eigen poëtische taal creëert Rahmouni werken die direct zijn en getuigen van zowel persoonlijke als maatschappelijke ervaringen. Zijn werken tonen taferelen die moeilijke thema’s niet uit de weg gaan, zoals fataliteit – wat maar al te vaak voorkomt in het dagelijkse leven – begraafplaatsen, illegale procedures en rituele slachtingen. Rahmouni schetst een realiteit van sterfelijkheid en opoffering. Zijn creaties zijn in beweging; eenvoudig maar bezinnend, ready-made sculpturen zien er handgemaakt uit, handgemaakte objecten lijken ready-mades, ze balanceren tussen treurig en optimistisch. 

De tentoonstelling van Mostafa Saifi Rahmouni in het M HKA vindt plaats tijdens een cruciale periode in zijn carrière. De tentoonstelling biedt een selectie van belangrijke bestaande werken in dialoog met nieuw werk. Zijn nieuw, grootschalig fotowerk The Front Line, tevens de titel van deze tentoonstelling, toont een geïmproviseerde begraafplaats in het dorre kustgebied van de Sahara. Het gevoel van sereniteit resoneert verder in bestaande werken als Looking for Truth – een minimalistische eikenhouten stoel. De zitting van de stoel bestaat uit een enkele glasplaat met in het midden de archetypische vorm van een fles. Het werk overweegt voorbedachte aanvallen op mensen die als andersdenkenden worden beschouwd.